Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2007 15:15 - Закъде съм без теб...магьоснице Песен...
Автор: magjosnica Категория: Други   
Прочетен: 1622 Коментари: 3 Гласове:
0



Много пъти съм се замисляла какво всъщност означава една песен, защо е създадена и какво послание носи в себе си тя...
 Песента е една магия. Тя се ражда от истинската любов между мелодията и стиха и е дошла с някаква мисия на света. Да го направи по - добър, да го осмисли.
 Когато сърцето я диктува, тя се лее волно и стига до сърцата на милиони хора, осмисля дните им и ги предразполага да бъдат по - човечни във все по- бездуховния свят...
   В този ред на мисли в ума ми изниква българската народна песен с нейната мелодичност, мъка, страдание, радост и любов.  Извивките на родопския глас, които подобно на красиви морски вълни оформят по един неповторим начин песента и трогват сърцето.
 Трябва да призная, че невинаги отношението ми към народната музика и по - точно към родопските песни е било такова, каквото е сега.
  Допреди три години аз бях сляпа за красотата на българския фолклор, не осъзнавах вълшебството му и не го оценявах. Тези песни ми се струваха някак скучни, безинтересни.  Не намирах кой знае каква мелодичност и красота в "писъка" на гайдата, тогава той наистина ми се струваше като един писък, а не като музика.
 Всичко това се промени, когато срещнах ръководителя на ансамбъла ни. Човека, който ми откри магията на родопската песен и коренно промени възгледите ми за нея. И най - важното - накара ме да се влюбя в нея!
  Сега не мога да опиша само какво изпитвам, когато се облека в родопската носия и запея под невероятната мелодия на родопската каба гайда...
  Усещането е несравнимо!


Тагове:   магьоснице,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valchebnica - НАИСТИНА Е ТАКА!
28.06.2007 16:15
Аз това го видях с очите си! Искам да призная, че не харесвах родопската песен преди да чуя и видя магията й на живо! БЛагодаря ти! Поздравчета от врабчетата!
цитирай
2. magjosnica - Благодаря!
26.07.2007 23:03
Сърдечни поздрави от тракийчетата и родопчанчетата и ....от техния ръководител!
цитирай
3. trenirowka - българската народна песен
05.08.2007 17:34
Българския филклор е много богат на песни и традиции,които се празнуват в поколенията.Аз немога да пея,но харесвам българската народна песен и искам да пея
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magjosnica
Категория: Изкуство
Прочетен: 89623
Постинги: 23
Коментари: 102
Гласове: 452
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031